Vergoedingen en verzekeringen

Mara Tar Fysiotherapie heeft met alle (Nederlandse) zorgverzekeraars een contract afgesloten waardoor wij u behandeling direct kunnen declareren. Indien u voor fysiotherapie verzekerd bent krijg u geen rekening thuis gestuurd.

Vergoeding vanuit de basisverzekering vindt alleen plaats als:

1. Je jonger bent dan 18 jaar. In dat geval kun je rekenen op volledige vergoeding voor maximaal negen behandelingen fysiotherapie per jaar. Hebben die behandelingen door de fysiotherapeut niet het gewenste resultaat, dan vergoedt de zorgverzekeraar ook de volgende negen behandelingen. Ben je jonger dan 18 jaar en heb je een chronische aandoening? Dan is het zeer goed mogelijk dat je meer of zelfs alle behandelingen vergoed krijgt vanuit de basisverzekering. Welke aandoeningen hiervoor in aanmerking komen, staan op de zogenaamde chronische lijst (informeer bij je zorgverzekeraar).

2. U ouder bent dan 18 jaar en een chronische aandoening hebt. Als u ouder bent dan 18 jaar moet u de eerste twintig behandelingen zelf betalen (of vanuit een aanvullende verzekering). Daarna krijgt u de behandelingen alleen vergoed vanuit de basisverzekering als uw aandoening voorkomt op de chronische lijst (zgn. lijst Borst). Informeer bij uw zorgverzekeraar of zorgverlener.

Voor de kosten van fysiotherapie die niet vergoed worden vanuit de basisverzekering kunt u zich aanvullend verzekeren. Indien u niet aanvullende verzekerd bent voor fysiotherapie moet u de behandelingen zelf betalen.
Of u verzekerd bent voor fysiotherapie en hoeveel behandelingen u vergoed krijgt kunt u het beste navragen bij uw verzekeraar.

Alles wat vanuit de aanvullende verzekering vergoed wordt gaat NIET ten laste van uw eigen risico. Eigen risico geldt alleen als fysiotherapie vergoed wordt vanuit de basisverzekering, onder punt 1 besproken de chronische aandoeningen. Voor kinderen onder 18 jaar geld geen eigen risico.

Voor uitgebreide informatie over vergoedingen: